به گزارش "ورزش سه"، بر اساس توافق صورت گرفته میان باشگاه بایرلوکوزن و باشگاه زنیت او در تعطیلات زمستانی به اردوی تیم آلمانی ملحق خواهد شد و در دور برگشت بوندس‌لیگا برای بایرلورکوزن بازی خواهد کرد. او بعد از 9 فصل حضور در تیم‌های روبین‌، روستوف و زنیت فوتبال روسیه را ترک کرده است  و مهم‌تر از این اتفاق آماری است که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در روسیه از خود به جا گذاشته است. 272 بازی به همراه 110 گل و 57 پاس گل. 

 

این یک آمار فوق العاده از سردار آزمون در فوتبال روسیه است که او را به یک بازیکن ماندگار خارجی در فوتبال روسیه تبدیل خواهد کرد. این بدین معنی است معدل گلزنی او در هر بازی 0.4 بوده است. از سویی باید توجه داشت او در بازی‌های به میدان رفته 57 پاس گل داده و اگر گل‌ها به‌همراه پاس گل‌های او را جمع بزنیم به عدد 167 می‌رسیم که این در 272 بازی فوق العاده بوده است. 

 

 

سردار آزمون از ابتدای فصل مورد توجه لیون فرانسه بود اما به یک‌باره با یک چرخش 180 درجه‌ای و در شرایطی که اصلا اسمی از تیم بایرلوزکون به میان نیامده بود تیم آلمانی را برای بازی انتخاب کرد و با این تیم قرارداد 5 ساله امضاء کرد. البته این قرارداد قرار بود از ژوئن 2022 اجرایی شود اما با درخواست باشگاه بایرلوکوزن و هم‌چنین موافقت باشگاه زنیت سردار آزمون در تعطیلات زمستانی به اردوی تیم بایرلورکوزن ملحق خواهد شد. 

 

بوندس‌لیگا در سال‌های نه‌چندان دور پایگاه فوتبالیست‌های ایرانی در اروپا بود و ستاره‌های زیادی از فوتبال ایران در آلمان توپ زده‌اند. علی دایی – مهدی مهدوی کیا – وحید هاشمیان – کریم باقری – خداداد عزیزی – سیروس دین محمدی – مهدی پاشازاده و ... شاید حضور سردار آزمون در بوندس‌لیگا و درخشش او در این پیکارها بار دیگر تیم‌های آلمانی را به جذب بازیکنان ایرانی به خصوص بازیکنان تیم ملی راغب کند.